Search Engine Advertising (SEA)
Wat is een SEA advertentie?
Search Engine Advertising, of SEA, is een andere naam voor deze vorm van adverteren.
Bij SEA betaal je met een advertentie voor je plek in de zoekresultaten. Alles wordt gemeten
en je betaalt per klik.
De advertenties zijn te herkennen aan de term ‘advertentie’ boven de kop en zijn te vinden bovenaan de zoekresultaten van Google. De positie van jouw advertentie wordt bepaald door het concurrentieniveau, de kosten per klik die je kiest en de kwaliteitsscore die Google geeft.
Google Analytics
Alles in Google Ads wordt gemeten, wat een groot voordeel is. Je kunt nog meer gegevens verkrijgen door advertenties samen met Google Analytics te gebruiken. Je kunt zien hoe vaak mensen klikken en of dit resulteert in conversies, want alles wordt gemeten. Aan de hand van deze informatie kun je de advertentie eventueel aanpassen.
Landingspagina(s)
Wanneer op de advertentie wordt geklikt, krijgt de gebruiker een landingspagina te zien. Er moet dus een passende landingspagina worden gemaakt. De informatie op de pagina moet gedetailleerder zijn en vergelijkbaar zijn met die in de advertentie. Daarom is het van cruciaal belang dat de term wordt gebruikt en aansluit bij de doelstellingen van jouw landingspagina en advertentie.