Wil je zelf je eigen website bouwen of ga je dit liever uitbesteden aan een expert? Tegenwoordig kan iedereen er één maken. Je kunt erop vertrouwen dat je een hoge kwaliteit website krijgt als u een goede websitebouwer vraagt om deze te maken. Uitbesteden zorgt voor gemak en hoge kwaliteit. Er komt vaak meer kijken bij het bouwen van een website dan veel mensen in eerste instantie denken. databases, css, hosting, domeinregistratie, etc.
Bij Jumpstone zijn er al talloze uren besteed aan het studeren en het volgen van lessen die mij hebben geleerd over (responsive) webdesign, dynamische modules, hosting en andere vorderingen die ik de afgelopen 4 jaar heb mogen toepassen op de arbeidsmarkt.
Er zijn veel mogelijke redenen waarom je een website zou willen hebben. Het is cruciaal om te begrijpen dat het hebben van een website geen garantie is voor meer werk. Als niemand van je bestaan afweet dan zul je niet per sé meer klanten binnenhalen.
Voor een webshop zal het ook niet anders zijn. De meerderheid van de potentiële klanten zal jouw website misschien nooit vinden omdat Google niet eens weet dat jouw website bestaat. Hier is gelukkig genoeg aan te doen!
Jouw website functioneert enigszins als een constant aanwezige medewerker die alle vragen voor potentiële klanten kan beantwoorden. Het is 24 uur per dag bereikbaar voor iedereen die meer wil weten over jouw bedrijf, een afspraak wil maken of iets van je wil kopen. Of je nu zelf een website bouwt of iemand anders inhuurt, doet niet ter zake. Je kunt er zelf voor zorgen dat mensen je sneller kunnen bereiken door een handig contactformulier op te zetten.
Natuurlijk heeft het maken van een eigen website tal van voordelen, maar er zijn ook enkele nadelen. Elk project is anders en hangt af van een aantal factoren, waaronder budget, timing, wensen van jezelf en kwaliteit, spelen hierbij een belangrijke rol.
Door een website helemaal zelf te bouwen, kun je de ontwikkelingskosten verlagen. Hoe dan ook heb je toch hosting nodig. Als je een goedkope webhosting service gebruikt om de website online te zetten, ben je ook maandelijks minder kwijt. Het risico is dat de prestaties niet altijd geweldig zijn en het niet altijd gewenste resultaat oplevert.
Heb je een puntje wat aangepast moet worden aan de website? de wijzigingen zelf kunnen aanbrengen is een groot voordeel als je zelf een website hebt gebouwd. Je bent niet afhankelijk van een externe partij.
Als je overweegt jouw eigen website te bouwen, moet je op verschillende vakgebieden kennis opdoen. Ook al kan het een lastige opgave zijn, het is goed om alle mogelijkheden te onderzoeken. Overweeg de vindbaarheid van jouw website te vergroten, bijvoorbeeld door middel van SEO, het ontwerpen en maken van webdesign layouts, het schrijven van pakkende teksten en het gebruik van afbeeldingen op jouw website.
Een geheel nieuwe website maken geeft veel voldoening. Je wordt beladen door trots als je je meesterwerk ziet, waaraan je veel tijd en werk hebt besteed.
Vooral voor beginnende ondernemers is het verleidelijk om zelf een website te bouwen, de kosten voor een website zijn heel laag, je hebt nog relatief veel tijd om dit te doen, maar naar mate je bedrijf groeit begint die tijd belangrijker te worden voor de werkzaamheden van jouw bedrijf. Simpel gezegd, Het zal al snel te veel worden. Als je dit toch doet terwijl je bezig bent met je normale werkzaamheden, is de kans groot dat het ten koste gaat van efficiëntie van je bedrijf en lijkt het een goed moment om je website te gaan uitbesteden.
Je bent je bedrijf begonnen als ondernemer omdat het je een enorme boost geeft. Je hoeft je alleen maar te concentreren op waar je jezelf mee bezig houdt of wat je levert aan klanten, Wat jou geld zal opleveren. Geef daarom je non-primaire taken uit handen zodat je je nóg meer kan focussen op de dingen waar jij de expert in bent.
SEO is erg belangrijk voor je Google ranking. In wezen is het een gratis marketingstrategie waarvan je op de lange termijn echt kan profiteren van jouw website. De kans dat iemand op jouw website klikt, wordt groter naarmate de website hoger in de Google zoekresultaten komt. Meer websiteverkeer vertaalt zich in meer verkopen. Met andere woorden, meer omzet.
Als je problemen ervaart met je website; er is iets kapot of je wilt iets aanpassen, maar je komt er niet helemaal uit, dan is het een enorm voordeel dat je altijd kan terugvallen op de mensen die de website hebben gebouwd. Die weten tot in de puntjes hoe de website functioneert en waarom het eventueel wel of niet kan werken. Ook kunnen ze je helpen met het meedenken van jouw wensen. vervolgens kunnen ze dit doorvertalen op de website zodat je alsnog een gewenst resultaat hebt zonder dat je met je handen in je haren zit.
Er zijn veel interpretaties op wat “het uitbesteden / het laten maken van een website” inhoudt. Dat verklaart waarom er zo’n groot prijsverschil is. De één vraagt €500, de ander €5.000 en nog één zelfs €20.000. Dit komt doordat een effectieve website uit verschillende onderdelen bestaat:
snelheid en een mooi en overzichtelijk webdesign;
bezoekersvriendelijke gebruikerservaring (UX);
Google vindbaarheid (SEO);
teksten die jouw doelgroep aanspreken en voldoende informatie bieden;
een eenvoudig menu voor navigatie en verstandige paginalay-outs;
professionele fotografie en videografie;
eventuele extra functies, zoals een tool om online afspraken te maken, geavanceerde formulieren, Whatsapp interactie impementatie, allerlei extra modules, etc.
Het prijsverschil wordt bepaald door hoeveel onderdelen een websitebouwer voor je afwerkt en hoeveel ondersteuning en ontzorging je krijgt. Hoe meer je gaat uitbesteden, hoe meer het zal gaan kosten. Dit betekent dus niet dat alles door het bedrijf gedaan moet worden. Zo kan je iemand de layout laten opzetten en toch zelf nog de teksten aanleveren. Dat alleen al zal behoorlijk schelen in kosten. Andere websitebouwers passen hun kennis meer algemeen toe en helpen u bijvoorbeeld ook met een gerenommeerd en gebruiksvriendelijk webdesign en met het oog op SEO. Sommige zullen u ook suggesties geven over het schrijven en de foto’s, andere niet.
Kortom: de prijs van een website is dus nooit vast!
Ready? Rock & Roll!
We vertellen je graag meer over onze strategie,
succesverhalen en jouw kansen!
Mailen naar info@jumpstone.nl kan natuurlijk ook.